A magyar cím megint nagyon mellétrafált, de nem csak mi büszkélkedhetünk ilyen süket címmel a németeknél Die Süße Gier címmel futott... Miért nem hagyjuk az eredeti címet, vagy ha annyira muszáj, miért nem vagyunk pontosak? Persze ilyenkor az is megfordul a fejben, vajon a szinkronizálás is ilyen jól sikerült?! A film egy éjszakai biciklis gázolással nyit, csak az autót látjuk, a vezetőt nem... Három szemszögből követjük a történetet. Az első Dino, a törtető, együgyű apuka, aki nem lát mást lánya barátjának szüleiben, csak azt, hogy kő-gazdagok és ezt próbálja a saját hasznára fordítani. Ami persze elég szánalmas, mert közben meg mindent elveszít, leginkább a józan ítélőképességét.... A második nézőpont Carlaé, aki a gazdag üzletember felesége, mindig rohan, mindig gondterhelt, groteszk módon "zsúfolt" élete mégsem nevetséges, inkább nagyon is szomorú.... A harmadik pedig Serenáé, a fiatal csodaszép lányé, amiből aztán világossá válnak a baleset körülményei is... Itt ismerjük csak meg igazán a fiatal Massimilianot is, aki persze az égvilágon mindent megkap, a "nem" szót ugyan hírből sem ismeri, mégsem lehet egyszerűen utálni ( a díjkiosztó!, részeg hablatyolása...)... Remek a történet vezetés, nincsenek ismétlések, pedig háromszor látjuk az eseményeket, nincsenek a megszokott sztereotípiák sem, amit ilyenkor megszokhattunk ( a csúnya gazdagok mindent elintéznek a mocskos pénzükkel...), itt egészen mást kapunk... Nincs ítélkezés, nem fordít el semelyik szereplőtől, teljesen megértően, már-már hiszékenyen bánik a karakterekkel ezért is olyan életszerű ez az egész....
il capitale umano - human capital - (humán tőke) - 2013
rendező, forgatókönyvíró: Paolo Virzi - utána fogok nézni a filmjeinek...
író: Stephen Amidon novellája az alap..
szereplők: Valeria Bruni Tedeschi, Matilde Gioli, Fabrizio Bentivoglio, Fabrizio Gifuni, Guglielmo Pinelli, Valeria Golino! Giovanni Alzando - egytől egyik hibátlan alakítások, remek színészek!!
kedvenc rész: nehéz választani a három rész közül, talán a fiatalokét választanám, de a "színházi értekezlet" epizód volt a másik kedvenc...
hasonló: nemrég olvastam Totth Benedek: Holtverseny című könyvét, ahol a történet eleje pontosan ugyanez, aztán persze egészen más irányt vesz, mint a film...
ajánlás: ebben a filmben azt hiszem mindenki megtalálhatja magát, van itt milliomos üzletembertől, lecsúszott drogosig, jó helyre született, elkényeztetett kölyöktől, sokat látott naiv fiatalig, na és a szerencsétlenül járt elütött biciklisig... Fontos, hogy a film végén az utolsó feliratokat hallgassuk meg, mert így teljes a "valóság" és mert ha valakinek addig nem esett volna le a tantusz itt megkapja ...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése